chmuryl
chmuryp

Kolonia letnia w Zakopanem DZIEŃ I – 19.07. 2014r. – sobota

Dobiegł końca kolejny rok nauki, dla jednych mniej dla innych bardziej wytężonej. Kolejny rok biegu po wiedzę i nowe umiejętności.

WAKACJE, to czas zasłużonego odpoczynku dla naszych wychowanków, czas niezapomnianych przygód i dalekich wypraw. Przed nami wędrówki górskimi szlakami, spacery po lesie, kąpiele wodne, wspólne przebywanie i zabawy – przeżycia, które będą na zawsze najpiękniejszymi wspomnieniami młodości.

Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Młodzież p.n. Oratorium „Twój Dom” zorganizowało kolonię letnią w terminie od 19.07-24.07.2014 roku dla 33 dzieci i młodzieży w mieście Zakopane w Domu Wczasowy „Harnaś 2” - u podnóża Giewontu

DZIEŃ I – 19.07. 2014r. – sobota

19 lipca 2014 roku o godzinie 8 rano, plac przed Oratorium „Twój Dom”, powoli zapełniał się rodzicami wraz ze swoimi pociechami. Zrobiło się gwarno, radośnie no i tłocznie od pokaźnych plecaków. Największy miała p. Asia – zabrała chyba wszystko z domu. Dzieci były przygotowane, zwarte i gotowe wyruszyć na powitanie stolicy Tatr.  Tylko rodzicom kręciła się łezka w oku. Po sprawdzeniu listy obecności przez ks. Józefa, który sam był bardzo przejęty oraz autokaru przez funkcjonariuszy Policji wyruszyliśmy w poszukiwaniu wakacyjnych przygód.

Pierwszym przystankiem w drodze do Zakopanego był Stary Sącz. Zwiedziliśmy tam, jeden z niewielu w Polsce ołtarzy, który nie został rozebrany po wizycie naszego ukochanego Papieża Jana Pawła II. Warto było zobaczyć tę niezwykłą pamiątkę.

Zwiedzając Ołtarz Papieski spotkaliśmy p. Omenye Mensah, prezenterkę telewizyjną TVN, przygotowującą się do nagrania na żywo. Dzieci zaraz Ją rozpoznały i wymieniały programy telewizyjne o różnorodnej tematyce, które prowadzi np. podróżnicze „Podróże Meteo”, sportowe „Pogoda na rower”, „Pogoda na statku”, „Szkółka narciarska”, „Pogoda na narty”, kulinarne „Kuchnia czynna całą dobę” – razem z córką Vanessą. To było bardzo miłe spotkanie, które zakończyło się wspólnym zdjęciem.

W Muzeum Jana Pawła II pozostawiliśmy po sobie ślad w postaci wpisu do Pamiątkowej Księgi Gości prosząc Świętego Jana Pawła II o błogosławieństwo, opiekę i modlitwę w intencji naszej placówki, nas samych i naszych rodzin oraz Przyjaciół.

Około godziny 16.00 przybyliśmy do Zakopanego na miejsce naszego zakwaterowania. A był nim Dom Wczasowy „Harnaś 2” -u podnóża Giewontu, gdzie czekał na nas już ks. Józef. Piękne, malownicze okolice przyciągające swoim urokiem, powitały nas słońcem. Ze wszystkich stron rozciągały się wspaniałe i niepowtarzalne widoki na panoramę Tatr.

Po pysznym regionalnym obiedzie, przyszedł czas na zakwaterowanie dzieci w pokojach 2,3 i 4-osobowych, które posiadały łazienki, RTV. Przedstawienie wychowawców poszczególnych grup oraz zapoznanie z regulaminem kolonii, regulaminem spacerów i wycieczek pieszych z zasadami przebywania w miejscach publicznych typu – dom wczasowo-wypoczynkowy spożywanie posiłków, kultura zachowania wobec innych mieszkańców i wobec siebie.
Po kolacji nadszedł czas na gry zespołowe, wspólny śpiew, zabawy „W Krainie baśni” oraz zajęcia grupowe i indywidualne z zakresu profilaktyki uzależnień p.n. „Kolorowy świat emocji”, prowadzone przez p. Anie - socjoterapętę. Ponieważ nasz dom położony był w ładnej, spacerowej okolicy wyruszyliśmy w grupach na wieczorny spacer. Obcowanie z architekturą i roślinnością a przede wszystkim gwarą Podhala to dla nas bogactwo niezapomnianych wspomnień

Przekazaniem sobie Iskierki Przyjaźni i wspólnym powiedzeniu sobie dobranoc zakończyliśmy pierwszy dzień kolonijnego wypoczynku.

przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654