chmuryl
chmuryp

DZIEŃ VI – 24.07. 2014r. – CZWARTEK

Dzisiejszy dzień rozpoczął się deszczowo. Jednak nie przeszkadzało nam to w realizacji naszych planów.

Po śniadaniu i zapakowaniu bagaży do autokaru, spotkaliśmy się na zajęciach z zakresu profilaktyki uzależnień, by podsumować wspólne spotkania i wyciągnąć wnioski do dalszej pracy nad sobą. Zajęcia służyły: budowaniu klimatu bezpieczeństwa i zaufania w grupie, uczyły postrzegania siebie i innych przez pryzmat potrzeb i uczuć, wzmacniały poczucia wartości i wdrażały do pozytywnego myślenia o sobie, uczyły konstruktywnego rozwiązywania problemów, asertywności w kontakcie z alkoholem, wyciągania wniosków ze skutków uzależnienia.

Czas przed obiadem wykorzystaliśmy, zwiedzając Muzeum Misiów w centrum Zakopanego przy ulicy Kościuszki 8.

Dowiedzieliśmy się, że Muzea Misiów, określane angielską nazwą Teddy Bear Museums, istnieją w różnych miejscach na świecie (Anglii, Niemczech czy Korei Południowej), a szczególnie tam, gdzie Pluszowy Miś jest postacią kultową. Polskie Muzeum Misiów powstało dzięki pasji zbierania Misiów i wszystkiego, co jest z nimi związane.

Podziwialiśmy wystawę Misiów Kolekcjonerskich z misiami pluszowymi, przedstawicielami różnych zawodów, ale i  „misiową” porcelanę i ceramikę.
Pani Ani najbardziej podobały się porcelanowe talerze z motywami Misiów. „Zachodziła w głowę”, co by tu zrobić, żeby chociaż jeden taki talerzyk zdobyć.

Z przejęciem wysłuchaliśmy koncertu ruchomych misiów i zrobiliśmy sobie niecodzienne zdjęcia z naturalnej wielkości Góralską Rodziną Misiów, które będą z pewnością nietypową pamiątką z wyjazdu w góry. W muzeum nie brakuje historii pluszowych zabawek, z której można dowiedzieć się, kiedy i dlaczego powstały pierwsze misie, w jaki sposób były produkowane i jak postać misia ewaluowała na przestrzeni lat.

Warto wiedzieć

Pierwsze pluszowe misie produkowane były ręcznie z naturalnych materiałów (futro z moheru lub owczej wełny, środek z trocin, oczy z guzików lub szklanych kulek, nos i stopy łap z naturalnej skóry). Początkowo wszystkie miały ruchome łapy i można je było regulować na wiele sposobów – mogły stać lub siedzieć. Pluszowy Miś był uważany głównie za zabawkę dla chłopców w przeciwieństwie do lalek, które dawano dziewczynkom - idący do wojska amerykańscy chłopcy dostawali od swoich dziewcząt na pamiątkę właśnie misia.

Dowiedzieliśmy się też, że Kubuś Puchatek został nazwany imieniem misia ze sklepu Harrodsa w Londynie – żona brytyjskiego pisarza A. A. Milne a podarowała tego misia ich synowi Krzysiowi na pierwsze urodziny.

Podziwialiśmy zdjęcia z pierwszych „taśm” produkcyjnych i poznaliśmy ich historię. Pani przewodnik przybliża nam przygodę niedźwiedzicy - Baśki murmańskiej, która udowadnia, że nie tylko niedźwiedź Wojtek, zasłużył się w… .

Muzeum Misiów to ciekawe miejsce dla wszystkich miłośników pluszowych misiów. BYŁO SUPER !!!

Wróciliśmy na pyszny obiad. A po obiedzie. Pożegnalny apel, czas na podziękowania: wychowawcom za trud opieki i kształtowania podczas kolonii, obsłudze pensjonatu  za wszystko, co od nich otrzymaliśmy. A trochę tego było. W następnej kolejności dziękowaliśmy Panu Łukaszowi naszemu kierowcy za bezpieczną i miłą podróż. A Gminie Miasta Krosno za dofinansowanie naszego pobytu w górach. Księdzu Józefowi za organizację wspaniałej kolonii letniej pod nazwą „Przygoda w górskiej scenerii”.

O godzinie 15.00 siedzieliśmy już w autokarze czekając na odjazd w stronę domu. No i jeszcze smakołyki dla każdego na osłodę długiej drogi to prezent od naszego księdza Józefa.

Ostatnie wspólne chwile w autokarze, wymiana telefonów, numerów gg i adresów mailowych. Czterogodzinna podróż dobiegła końca. Około godziny 19.00 z minutami przybyliśmy do Krosna, gdzie z radością czekali na nas rodzice. Następnie wspólnie zebraliśmy się w oratoryjnej kaplicy na Mszy Świętej pod przewodniczeniem Ks. Józefa, który powiedział -… mamy za co dziękować Panu Bogu…

Na zakończenie Mszy Świętej ks. Józef skierował słowa do rodziców
„Kolonia w Zakopanym pełna była wrażeń, miłych spotkań. Była też, okazją do uśmiechu oraz radości z chwil spędzonych w gronie rówieśników i przyjaciół. Jestem głęboko przekonany, że wspólne działania wychowawcze i pełne zrozumienie dla potrzeb młodych ludzi, zaowocują pozytywnymi efektami i pomyślną przyszłością dzieci. Pogodnie i pożytecznie spędziliśmy ten czas, za co dziękujemy Bogu i wszystkim, którzy umożliwili nam ten wspaniały odpoczynek, serdeczne „Bóg zapłać”.

przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654