chmuryl
chmuryp

Kolonia - dzień V

DZIEŃ V – 23.07. 2015r. – czwartek

Kolejny dzień wakacyjnej przygody w sercu Gór Świętokrzyskich zapowiadał się ciekawie. Słońce, piękne widoki i przygoda.

Poznawanie regionu świętokrzyskiego rozpoczęliśmy od zwiedzania ruin zamku z XIV wieku w Bodzentynie. Ruin usytuowanych na stromym brzegu rzeki Psarki. Podziwialiśmy mury średniowiecznej budowli. Niegdyś pięknej rezydencji z ogrodem włoskim i przyległymi budynkami gospodarczymi dziś jedynie wysokie ściany z otworami okiennymi oraz XVII-wieczny portal wykonany z czerwonego piaskowca.  Z ruin zamku udaliśmy się drogą 752 na południowy zachód, w kierunku Krajna i Górna. Po lewej stronie drogi widać było już  kościół i klasztor ss. Bernardynek.

Do klasztoru weszliśmy przez małe krużganki. Nad zewnętrznymi drzwiami zobaczyliśmy płaskorzeźbę z symbolem zakonów opartych na regule św. Franciszka. Podziwialiśmy piękne okna ozdobione witrażami przedstawiającymi św. Franciszka i św. Klarę. Z krużganków weszliśmy do rozmównicy, w której znajduje się drewniany kołowrót służący do przekazywania rozmówcy drobnych przedmiotów. O klasztorze przez kratę opowiedziała nam siostra pełniąca służbę na furcie. Następnie przez krużganki udaliśmy się do kościoła. Wychodząc z kościoła zatrzymaliśmy się przy wiszącej przy drzwiach tablicy upamiętniającej żołnierzy AK z oddziału „Wicher”.

Kolejnym etapem naszego podróżowania był Park Rozrywki i Miniatór SabatKrajno Atrakcja zlokalizowana jest u podnóża najwyższego wzniesienia Gór Świętokrzyskich tj. Łysicy - 612 metrów n.p.m., w miejscowości Krajno-Zagórze. Zachwytów, Ochów i Achów nie było końca. Wspólnie wybraliśmy się do Kina 6D - kina wielu efektów, do standardowych 3 wymiarów i dźwięku doświadczyliśmy: ruchomych foteli, wiatru, wody, strzału powietrza, baniek mydlanych, stroboskopu oraz efektu myszek. Seans dostarczył nam niezapomnianych wrażeń.

Po obiedzie dzieci wzięły udział w zajęciach w grupach w ramach programu profilaktycznego p.n. „Zdecydujcie o tej bajce” oraz zabawach wodnych na basenie na terenie ośrodka. Po kolacji wzięliśmy udział w grach zręcznościowych p.n. „Gramy w czerwone” z wykorzystaniem elementów pedagogiki zabawy. Było śmiechu co niemiara.

To był wspaniały dzień, pełen niezapomnianych wrażeń, zabawy i dziecięcej radości.

przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654