chmuryl
chmuryp

Kolonia letnia - Dzień VII

Dzień VII - 22.07.2016 r. - piątek

Po śniadaniu i zapakowaniu bagaży do autokaru, spotkaliśmy się na warsztatach p.n. „Każdy wie, kiedy mówić NIE”, by podsumować wspólne spotkania i wyciągnąć wnioski do dalszej pracy nad sobą. Zajęcia służyły: budowaniu klimatu bezpieczeństwa i zaufania w grupie, uczyły postrzegania siebie i innych przez pryzmat potrzeb i uczuć, wzmacniały poczucia wartości i wdrażały do pozytywnego myślenia o sobie.

Następnie wyruszyliśmy na ostatni spacer po okolicy w grupach z wychowawcami, by utrwalić w pamięci piękno malowniczo położonej miejscowości Krasnobród w dolinie rzeki Wieprz. Odkryliśmy tu głębokie wąwozy, wzgórza porośnięte lasem, obserwowaliśmy rzadkie gatunki ptaków, kryjące się w dolinach rzek i strumyków, wspólnie bawiliśmy się,  a przede wszystkim odpoczywaliśmy.

No i przyszedł czas na ostatni wspólny obiad. A po obiedzie. Pożegnalny apel, czas na podziękowania: wychowawcom za trud opieki, a ks. Józefowi za możliwość poznania najciekawszych  okolic i  zabytków  regionu  zamojskiego, obsłudze pensjonatu  za wszystko, co od nich otrzymaliśmy. A trochę tego było. W następnej kolejności dziękowaliśmy Panu Jurkowi naszemu kierowcy za bezpieczną i miłą podróż. Księdzu Józefowi, kierownikowi kolonii letniej za przygotowanie i poprowadzenie wspaniałego wypoczynku letniego pod nazwą „Krasnobród – Przygoda w Naturze”.

Rozstrzygnięty też został „Konkurs Czystości”. Przyznać musimy, że koloniści dbali o porządek swoich pokoi i o higienę. To bardzo ważne.

Około godziny 14.00 z minutami siedzieliśmy już w autokarze, czekając na odjazd w stronę Krosna. No i jeszcze smakołyki dla każdego na osłodę długiej drogi to prezent od naszego księdza Józefa.

Zatrzymaliśmy się w Sieniawie, która należy do nielicznych miejsc w Polsce, w których w rodowej krypcie spoczywają prochy przedstawicieli najwybitniejszych w dawnej Rzeczypospolitej rodów. W podziemiach sieniawskiego kościoła znajdują się 22 trumny rodu Czartoryskich. Sieniawa ma też przepiękny Rynek, który zwiedziliśmy. Tam też zjedliśmy orzeźwiające lody w upalny dzień. Tego nam było trzeba.

Pięciogodzinna podróż dobiegła końca. Około godziny 19.00 z minutami przybyliśmy do Krosna, gdzie z radością czekali na nas rodzice. Następnie wspólnie zebraliśmy się w oratoryjnej kaplicy na Mszy Świętej pod przewodniczeniem Ks. Józefa, który powiedział -…podziękujmy  Panu Bogu za wspaniałe i bezpieczne wakacje…

Na zakończenie Mszy Świętej ks. Józef skierował słowa do rodziców: „letnia kolonia  pełna była wrażeń, miłych spotkań ale przede wszystkim bogata była w obcowanie z naturą i czystym powietrzem. Była też, okazją do uśmiechu oraz radości z chwil spędzonych w gronie rówieśników i przyjaciół. Jestem głęboko przekonany, że wspólne działania wychowawcze i pełne zrozumienie dla potrzeb młodych ludzi, zaowocują pozytywnymi efektami i pomyślną przyszłością dzieci i młodzieży. Pogodnie i pożytecznie spędziliśmy czas letniej kolonii w Sercu Roztocza wśród lasów bukowo, sosnowo jodłowych, za co dziękujemy Panu Bogu i wszystkim, którzy umożliwili nam ten wspaniały odpoczynek, serdeczne „Bóg zapłać”.

Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Młodzież im. Ks. Bronisława Markiewicza pn. Oratorium „Twój Dom”, serdecznie dziękuje Władzom Gminy Miasta Krosna za wsparcie finansowe na realizację zadania p.n. „KRASNOBRÓD – Przygoda w Naturze” w okresie 16.07.2016r. do 22.07.2016 roku.

Wszystkim za wszystko składamy serdeczne „Bóg zapłać!”

„KAŻDA RADOŚĆ, KTÓRĄ NIESIEMY, ZAWSZE DO NAS POWRÓCI”

RAUDIVE

przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654