chmuryl
chmuryp

Ferie Zimowe








Ferie zimowe 2017 w mieście można spędzić na wiele sposobów. Jednym z nich jest aktywny udział w programie p.n. „KOLOROWY ŚWIAT BARW I JA”, proponowany przez krośnieńskie Oratorium „Twój Dom”.                                                   

termin od 16.01.2016r. – 27.01.2016r. – łącznie 10 dni
zajęcia odbywać  się będą od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 16.00.  forma posiłku: śniadanie i obiad

Przedmiotem programu p.n. „Kolorowy świat barw  i Ja” będzie  nauczenie uczestników półkolonii zimowej patrzenia na otaczający świat poprzez pryzmat kształtów i kolorów, kresek  i plam, które tworzyć będą fantastyczne obrazy z wyobraźni  oraz pobudzać do wielozmysłowego poznawania barw. Uczestnictwo w poszczególnych blokach tematycznych zapewni dzieciom i młodzieży możliwość nie tylko uczenie się poprzez doświadczanie, tworzenie, dotykanie, manipulowanie, oglądanie, smakowanie, działanie i przeżywanie zagadnień związanych z wielozmysłowym postrzeganiem świata ale pozwoli na zdobycie wiedzy  i wykorzystanie ich podczas codziennej aktywności edukacyjnej. To działania wyzwalające zaangażowanie twórcze, śmiałość, otwartość oraz wiarę we własne możliwości, sprzyjające  budowaniu pozytywnych  relacji  w grupie. Wspieranie aktywności twórczej uczestników półkolonii zimowej będzie realizowane poprzez tworzenie jednolitych, integralnych ciągów sytuacyjnych dla działań i przeżyć dziecięcych, którymi staną się zorganizowane zajęcia w ramach programu p.n. „Kolorowy świat barw  i Ja”.

       Program p.n. „KOLOROWY ŚWIAT BARW I JA” obejmuje 10 bloków tematycznych prowadzonych w konwencji:.

PONIEDZIAŁKI
z kolorem białym „ Zimo baw się razem z nami” i kolorem niebieskim „Morze”
WTORKI
z kolorem brązowym „W Słodyczolandii” i kolorem różowym „Po drugiej stronie tęczy”
ŚRODY
z kolorem czarnym „Czarne skarby ziemi” i kolorem zielonym „Ufoludki”
CZWARTKI
z kolorem czerwonym  „Czerwień” i kolorem beżowym „Wszystko zaczęło się od jajka”
PIĄTKI
z kolorem żółtym „Dzień słońca” i kolorem „Koło barw – TĘCZA”


DATA           ZAKRES DZIAŁAŃ

16.01.2017r.      PONIEDZIAŁEK z kolorem białym „ ZIMO BAW SIĘ RAZEM Z NAMI”.

-    Zbiórka uczestników wraz z rodzicami, przedstawienie planu zajęć, omówienie spraw dotyczących zajęć, przydział opiekunów, podział na grupy, zapoznanie z programem i regulaminami
-    Zabawy integrujące grupę przy spokojnej muzyce, łagodnie pobudzającej organizm i pomagającej się odprężyć – „muzyka zaczarowana”,
-    Zabawy ruchowe: „Gazetowe łamańce”, „Taniec na gazecie”, „Kulki gazetowe” ,„Gazetowa koszykówka , „Bitwa gazetowa”
-    Śniadanie
-    Zajęcia profilaktyczne: Pogadanka – normy i zasady zachowania się na półkoloniach (BHP)
-    Rozwiązywanie różnych zagadek o wodzie, śniegu, zimie i kolorze białym.
-    Słuchanie opowiadania „TAJNE ZADANIE KOLORKA” – o chłopcu który mieszkał w białej krainie – autor Renata Stachowicz
-    Zabawa badawcza – „Kryształki soli i cukru” – zakładanie hodowli – praca w zespołach 2 osobowych .
    Grupa I – „kryształki soli”, Grupa II – „Kryształki cukru”
-    Obiad
-    Działanie plastyczne:
    Grupa I -malowanie farbami – „Zimowe krajobrazy” oraz białą pasta
   Grupa II – komponowanie „Zimowego krajobrazu” z wykorzystaniem materiałów w białym kolorze: firanki, koronki, płatki higieniczne, patyczki.
-    Muzyka i ruch do utworu Vivaldiego „Zima” – wykonywanie czynności, które kojarzą się ze słuchaną muzyką, nadawanie tytułu utworowi muzycznemu – po wysłuchaniu muzyki każde dziecko proponuje swój tytuł do wysłuchanego utworu –spisanie na szarym papierze tytułów
-    Swobodne zabawy według potrzeb i zainteresowań dzieci na terenie placówki oratorium
-     Podsumowanie dnia – pożegnanie

17.01.2017r.     WTOREK z kolorem brązowym CZEKOLADA. INSPIROWANY FILMEM „CZARNOKSIĘŻNIK Z OZ: POWRÓT DOROTKI” – „ W SŁODYCZOLANDII”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Obejrzenie filmu „Czarnoksiężnik z Oz: Powrót Dorotki”: swobodne wypowiedzi dzieci i młodzieży na temat filmu  przypomnienie przygód Dorotki w Krainie Słodyczolandii określanie przyczyn, dla których lubimy słodycze 
-   „Jaka jest czekolada?” – wielozmysłowe poznawanie właściwości czekolady: określanie rodzajów czekolady : gorzka, mleczna, biała, deserowa, rozpoznawanie rodzaju czekolady za pomocą smaku, degustacja kostek czekolady w różnych smakach, oglądanie opakowań po czekoladzie: porównywanie opakowań,   odgadywanie smaku  (np. bakaliowa, orzechowa, truskawkowa, i rozpoznawanie zapachu czekolady wśród innych zapachów („zamkniętych”  w słoikach), badanie twardości i konsystencji czekolad za pomocą dotyku, liczenie kostek w tabliczkach czekolady
-    Śniadanie
-    Zabawa przy piosence Gummy Bear „Czekolada”
-    „Dlaczego nie należy jeść dużo słodyczy?”: dzielenie się wiadomościami i spostrzeżeniami
-    Oglądanie ilustracji przedstawiającej piramidę zdrowego żywienia
-    Obiad
-    Słuchanie wiersza D. Wawiłow „Zapach czekolady”:
-    Warsztaty kulinarne:  „Czekoladowe fondue” –krojenie owoców (banan, kiwi, jabłko, brzoskwinia, winogrona, maliny, truskawki), układanie na półmiskach kruszenie czekolady (2 tabliczki gorzkiej i 1 mlecznej) umieszczenie kubka w rondelku z gorącą wodą,  włożenie pokruszonej czekolady nabijanie owoców na patyczki do szaszłyków i maczanie  w rozpuszczonej czekoladzie lub gotowej czekoladzie – polewie do rozpuszczenia nakrywanie do stołu degustacja
-    Swobodne zabawy w grupach według zainteresowań i potrzeb dzieci, relaksacja, gry stolikowe, oglądanie dziecięcych bajek, filmów edukacyjnych
-    Podsumowanie dnia w grupach  - pożegnanie

18.01.2017r.     ŚRODA z kolorem czarnym „CZARNE SKARBY ZIEMI”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Zajęcia profilaktyczne: przypomnienie norm i zasad zachowania się na półkoloniach (BHP)
-    Obejrzenie filmu „Królowa Śniegu 2” - swobodne wypowiedzi dzieci i młodzieży na temat filmu i pracy trolli
-    Zabawa badawcza: „Poznajemy węgiel” – oglądanie bryłek węgla kamiennego, badanie właściwości fizycznych węgla: kolor, twardość, zapach, faktura
-    Burza mózgów: „Jak powstał węgiel?” – swobodne zgłaszanie pomysłów i wymiana poglądów, zapisywanie pomysłów na tablicy, analiza pomysłów, wybranie najtrafniejszych rozwiązań
-    „Skąd się bierze węgiel?” – rozwiązywanie rebusów obrazkowo-literowych: próba samodzielnego odczytania rebusów, odgadywanie hasła: widłaki, skrzypy, paprocie i oglądanie animacji
-    Śniadanie
-    „Do czego ludzie wykorzystują węgiel?” – burza mózgów:
-    Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej „Węglowa rodzinka” - oglądanie przedmiotów powstałych z przeróbki węgla, nazywanie, porównywanie, określanie właściwości i przeznaczenia tych przedmiotów
-    „Węglowa rodzinka” – wykreślanka wyrazowa:  wyszukiwanie i wykreślanie nazw przedmiotów powstałych z przeróbki węgla  farby, aspiryna, perfumy, piłka, mydło, guma, świeczka, cement, paliwo,
-    Obiad
-    Działanie plastyczne:
     Grupa I – rysowanie węglem na szarym papierze w zespołach na temat „W kopalni”
     Grupa II – „Górnik przy pracy”  – rysowanie węglem na gazecie czarno –białej utrwalamy pracę lakierem.
-    Zajęcia relaksacyjne w Sali Doświadczania Świata
-    Podsumowanie dnia w grupach  - pożegnanie


19.01.2017r.     CZWARTEK z kolorem czerwonym  „CZERWIEŃ”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Jakim jestem kolorem? Nauczyciel przykleja dzieciom na plecach karteczki w różnych kolorach. Każdy chodzi po sali i próbuje zgadnąć jakim jest kolorem, zadając pytania pozostałym osobom (np.: czy jestem w kolorze słońca?, czy jestem w kolorze pomidora?).
-    Zabawa ruchowa – „Tęcza”. Dzieci siadają na krzesełkach ustawionych w kole. Jedna osoba nie ma krzesła i stoi w środku. Każde dziecko ma na przylepionej karteczce jeden z kolorów tęczy – kolory się powtarzają. Nauczyciel głośno wymienia kolor, dzieci, którym jest on przydzielony, zamieniają się miejscami.
-    Śniadanie
-    Krzyżówka – „czerwono mi” - wyjaśnienie znaczenia koloru czerwonego
-    „Burza mózgów” - co kojarzy wam się z kolorem czerwonym?
-    Wyjście do ArtKino – na film 3D – według repertuaru dla dzieci
-    Obiad
-    Działanie plastyczne z kolorem czerwonym:
    Pierwsze stanowisko zajmują dzieci, które wylosowały karteczki z sercem. Ich zadaniem jest wycięcie z szablonu ludzika-serce i naklejenie go na papierowym talerzyku. Tło talerzyka należy pomalować farbami plakatowymi.
    Drugie stanowisko zajmują ci, którzy wylosowali karteczkę z rysunkiem Czerwonego Kapturka. Wykonują oni Czerwonego Kapturka z rolki po papierze toaletowym, włóczki, piłeczki pingpongowej, kolorowego papieru oraz skrawków materiału.
    Przy trzecim stanowisku pracują dzieci, które wylosowały karteczki z rysunkiem biedronki. Wykonują biedronki z talerzyków papierowych, czarnego i białego kartonu i skrawków czarnego materiału.
    Przy czwartym stanowisku l–tworzenie bajki „Czerwony Kapturek” przez dzieci i młodzież na rozwiniętej rolce tapety n-l czerwonym mazakiem zaczyna rysować jednocześnie opowiada,, Dawno, dawno temu, za górami, za lasami mieszkała mała dziewczynka... Opowiadanie wraz z rysowaniem kończą dzieci.
-    Obdarowywanie się serduszkami. Dzieci dobierają się w pary, nauczyciel pokazuje im planszę z narysowanym sercem, pokrytym czerwonymi serduszkami, na których napisane są miłe słowa, np.: jesteś miły, lubię cię, lubię, gdy się uśmiechasz, itp. Każdy wybiera jedno serce  i odczytuje napis drugiej osobie, a następnie przykleja jej serce na ramieniu.
-    Podsumowanie dnia w grupach,  przekazanie sobie iskierki przyjaźni – pożegnanie

20.01.2017r.    PIĄTEK z kolorem żółtym „DZIEŃ SŁOŃCA”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Zabawa przy melodii „Kaczuchy”
-    Zabawy badawcze - oglądanie żółtych owoców i warzyw. Badanie poprzez zmysły: dotykanie, wąchanie i smakowanie.
-    Rozwiązywanie „żółtych zagadek” – podanie rozwiązania wskazując ilustrację.
-    „Żółty kolor ukryty w Sali” – poszukiwanie żółtych przedmiotów - ustalanie wspólnej cechy i określanie ich przeznaczenia.
-    Śniadanie
-    Wyjście do „Fikolandu” – wspólne zabawy w „Krainie kolorów”
-    Obiad
-    Słuchanie opowiadania A.Galicy „Bajka o żółtej kredce” – rozmowa na temat bajki
-    Działanie plastyczne: „Geometryczny obrazek” malowanie żółtą farbą figur geometrycznych . Stworzenie galerii prac na dywanie.
-    Swobodne zabawy w grupach według zainteresowań i potrzeb dzieci i młodzieży , relaksacja, gry stolikowe, oglądanie dziecięcych bajek, filmów edukacyjnych
-    Podsumowanie dnia w grupach – pożegnanie

23.01.2017r    PONIEDZIAŁEK z kolorem niebieskim „MORZE”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
Zabawa integracyjna „Podobni do podobnych” Dzieci w rytmie spokojnej muzyki „szukają kolegów, koleżanek, którzy mają podobny do moich kolor włosów, kolor oczu, wzrostu, butów, spodni, podobnego uczesania…” – dzieci dobierają się w grupki. Dzieci baczniej obserwują siebie i poznają – zwracają uwagę na  szczegóły, których na co dzień być może nie zauważają.
-    Zajęcia profilaktyczne: przypomnienie norm i zasad zachowania się na półkoloniach (BHP)
-    Oglądanie i opisywanie słowne  ilustracji przedstawiających głębiny morskie.
-    Śniadanie
-    Słuchanie fragmentu bajki: „O rybaku i złotej rybce” do momentu, gdy rybak wypuszcza złowioną przez siebie złotą rybkę. Pytania do tekstu: Kogo niezwykłego spotkał rybak? W jakim środowisku żyła złota rybka? Jak może wyglądać morze? Czy morze to tylko sama woda? Co znajduje się na dnie morza? Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie morze co widzicie?
-    Wyjście na basen kryty – wspólne zabawy w wodzie
-    Obiad
-    Zabawy integrujące z chustą Klanzy
-    Działanie plastyczne- malowanie morza.
    Grupa I: maluje farbami dno morza – u dołu ; wodę , fale i różnorodną roślinność – ponad połowę kartki; górę arkusza pozostawiając na razie wolną. Każde dziecko maluje wg własnego pomysłu, starając się równocześnie o harmonię całej pracy.
    Grupa II: maluje pastelami statki,  łodzie, wycina je i układa na pracy grupy I, wspólnie tworzą całość pracy.
    Grupa III: Origamii – złota rybka - dzieci wykonują z kwadratów papieru składanki rybek etapami, wg poleceń prowadzącego. Ozdabianie pisakami i klejem brokatowym wykonanych rybek, wzorami (kropki, plamki, łuski...) wg inwencji. Naklejanie wykonanych rybek na arkusze z namalowanym morzem.
    Grupa IV: „Moje marzenia” - Nawiązanie do tekstu o złotej rybce: Jaką moc posiadała złota rybka? Każdy z nas ma jakieś marzenie, które chciałby, żeby się spełniło. Może marzycie o jakiejś rzeczy, o przyjacielu, o podróży, by zostać kimś...znanym, lubianym, cenionym. Rysowanie tego o czym marzą dzieci na chmurkach – obłoczkach, które następnie przykleimy na arkuszach nad pływającymi złotymi rybkami. Chętni, po naklejeniu obłoczków opowiadają o swoich marzeniach, które przedstawili.
-    Relaksacja - dzieci kładą się na dywanie i po trzech głębokich oddechach wsłuchują się w melodię relaksującą  - szum morza – i w słowa prowadzącego.
-    „Podsumowanie dnia w grupach  - pożegnanie


24.01.2017r.    WTOREK z kolorem różowym  - „PO DRUGIEJ STRONIE TĘCZY”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Zabawa muzyczno- ruchowa „Gość”
-    Słuchanie opowiadania „Kolory tęczy” (opracowała – K. Mamos), - wyróżnianie kolorów, występujących w opowiadaniu i układanie zakończenia
-     „Przechodzenie przez bramę po drugiej stronie tęczy”- zabawa ruchowo- twórcza
-    Ćwiczenie twórczego myślenia, tworzenie porównań – „Świat widziany przez różowe okulary jest … jak…” rundka wypowiedzi dzieci – zapianie są  arkuszu papieru pakowego
-    Śniadanie
-    Wyszukiwanie w sali po 1 przedmiocie z koloru tęczy – dzielenie się spostrzeżeniami
-    Tworzenie przekształceń przedmiotów: W co ten przedmiot może się zamienić? Dzieci i młodzież  zmieniają zastosowanie wybranych z sali przedmiotów.
-    Wyjście do ArtKino – na film 3D – według repertuaru dla dzieci
-    Obiad
-    Działanie plastyczne
    Grupa I - „Mokre na mokrym” Malowanie kolorowych plam na kartonie. Po wyschnięciu obrysowanie czarną lub brązową pastelom konturów, wyznaczonych przez kolory i przekształcanie powstałych obrazków według własnego pomysłu.
    Grupa II – z kartonu wykonuje duże różowe okulary
    Grupa III „Kwitnące różowe drzewo brzoskwiniowe".
-    Swobodne zabawy w grupach według zainteresowań i potrzeb dzieci, relaksacja, gry stolikowe, słuchanie muzyki, budowanie z klocków konstrukcyjnych.
-    Podsumowanie dnia - pożegnanie

25.01.2017r.    ŚRODA z kolorem zielonym „UFOLUDKI”

-    Zbiórka uczestników – powitanie  w kręgu  piosenką „Dzień dobry”
-    Określamy nasze samopoczucie – pokaz tabliczek z buźkami określającymi emocje SMUTNY-WESOŁY
-    Nauczyciel pyta dzieci i młodzież czy potrafią wymienić coś innego w kolorze zielonym - rozmowa: Z czym się kojarzy kolor zielony,  A co by było gdyby świat był szary? Spisanie propozycji dzieci na szarym papierze, a następnie zachęcenie do odkrycia niespodzianki -Sylwety Ufoludka
-    Działanie badawcze – skąd wziął się kolor zielony – łączenie kolorów
-    Śniadanie
-    Zielone zagadki -Odczytanie listu od Ufoludka.
-    Aktywność słowna dzieci i młodzieży  – odpowiedzi na pytania: jakie znacie planety?  kto wie jaki kształt ma ziemia? jakie jest słońce? co możemy zobaczyć patrząc w niebo
-    Odszyfrowanie tajemniczej wiadomości od „Zielonego przyjaciela”
-    Opowieść ruchowa – „Kosmicznej podróż”
-    Wyjście do „Fikolandu” wspólne zabawy
-    Obiad
-    Działanie plastyczne w  grupie: Technika E. Dziamskiej
    Grupa I – na dużych  arkuszach  granatowego papieru przyczepionego do dywanu dzieci i młodzież za pomocą   żółtej kredki w rytm muzyki na dany sygnał rysują gwiazdki  w dowolnym miejscu planszy
    Grupa II  -wykonanie z pudełek różnej wielkości rakiety
    Grupa III - plastyczna zabawa badawcza „Zielony świat” - dzieci mieszając różne kolory dochodzą do uzyskania koloru zielonego poprzez połączenie koloru niebieskiego i żółtego, tworząc różne odcienie zieleni uzyskują efekty barwne podczas malowania przy muzyce Vivaldi’ ego.
    Grupa IV „Przybysz z innej planety” - Rysowanie kredkami świecowymi. Zastosowanie kolorów na zasadzie przeciwieństw – jasnych i ciemnych.
-    Swobodne zabawy w grupach według zainteresowań i potrzeb uczestników półkolonii zimowej
-    Podsumowanie dnia - pożegnanie


26.01.2017r.    CZWARTEK z kolorem beżowym „WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ OD JAJKA”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Łańcuch skojarzeń: Nauczyciel wymienia słowo : „jajko”, a dzieci kolejno w szybkim tempie podają pierwsze słowo, które skojarzyło im się ze słowem wypowiedzianym przez poprzednika np. jajko-kura-grzęda-żółtko -skorupka-białko itp.
-    Twórcze rysowanie: Nauczyciel na szarym papierze rysuje jajko, potem każdy dorysowuje jakiś element.
-    „Przenoszenie jajka do gniazda”– dzieci podają sobie w skupieniu jajo z rąk do rąk,  by ostatecznie usadowić je w gnieździe.
-    Wizualizacja „ Taniec kurcząt w skorupkach  pozawerbalne naśladowanie ruchem muzyki.
-    Śniadanie
-    „Zakręcone jajko” – zabawa badawcza wyciąganie wniosków
-    „Poznajemy budowę jajka” – zabawa badawcza połączona z pokazem. Dlaczego należy jeść jajka? – pogadanka.
-    Zabawa badawcza „ Świeże – nie świeże”
-    Wyjście na basen kryty – wspólne zabawy w wodzie
-    Obiad
-    Działania twórcze - Praca w grupach: Formowanie z rulonów papieru kurczątka - wycięcie łapek z czerwonego papieru - wycięcie dwóch żółtych prostokątów - zwinięcie , zszycie rulonów i sklejenie ich ukośne, naklejenie na łapki- ozdabianie kurczątka (dzióbek, oczy) Wystawa prac dzieci  – kurczaki na grzędzie.
-    Relaksacja: iskierka przyjaźni
-    Podsumowanie dnia - pożegnanie.


27.01.2017r.    PIĄTEK z kolorem „Koło barw - TĘCZA”

-    Zbiórka uczestników – powitanie
-    Nawiązanie do filmu „Czarnoksiężnik z Oz - swobodne wypowiedzi na temat podróży Dorotki za pomocą tęczy
-   Wyjaśnienie słowa „Tęcza”:  formułowanie odpowiedzi, szukanie informacji w Słowniku Języka Polskiego,  odczytanie opisu Tęcza.
-   Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Tęcza w kropli wody” zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy 
-    „Powstawanie tęczy” - oglądanie filmu: dzielenie się wiadomościami i spostrzeżeniami
-    Śniadanie
-   Prezentacja fotografii przedstawiających tęcze: opisywanie wyglądu tęczy, nazywanie kolejnych kolorów, określanie ich liczby, podawanie skojarzeń związanych z barwami
-    Zabawy badawcze:
     * „Tęcza w wodzie” - Dzieci  nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę, kierują snop światła latarki na podwodną część tafli na trzymanej za latarką kartce obserwują tęczę
     * „Jak sprowadzić tęczę?” - dzieci kładą na stole kartkę papieru w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą po chwili na stole pojawi się tęcza
     * „Tęcza na płycie”- dzieci oglądają płyty CD oraz hologramy pod światło obserwują kolory tęczy
     * „Kolorowa woda” – dzieci i młodzież nalewają wody do filiżanki delikatnie dodają kilka kropli lakieru do paznokci, a następnie oświetlają filiżankę latarką
-    Burza mózgów: „Co by było, gdyby na świecie nie było kolorów”? analiza pomysłów dzieci i młodzieży
-    Obiad
-    „Malowana tęcza” – odzwierciedlenie w formie plastycznej wyglądu tęczy - praca w zespołach: malowanie tęczy na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek wycinanie innych elementów z papieru kolorowego i naklejanie pod tęczą tworzenie dowolnego krajobrazu zorganizowanie wystawy prac
-    Podsumowanie półkolonii wierszyki, piosenki, pamiątkowe zdjęcia
-    Pożegnanie


Główny cel programu oparty będzie na zadaniach dostosowanych do wieku i możliwości psychofizycznych uczestników półkolonii zimowej i nastawiony będzie na promowanie aktywnej i twórczej postawy dziecka - wielozmysłowemu poznawaniu kolorów.

Przez 10 dni trwania półkolonii zimowej uczestnicy będą nie tylko wypoczywać, wspólnie bawić się,  odreagowywać stres związany z edukacją ale jednocześnie będą zdobywać wiedzę i wykorzystywać ją podczas codziennej aktywności.          



Ks. Józef Gibała

Dyrektor Oratorium „Twój Dom”



przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654
e-mail: biuro@otd.pl
admin